carinasch -
Hjem Add Om meg Kontakt

Helluu,

Jeg sliter virkelig med å komme inn i gode bloggrutiner. Mulig fordi jeg sover halve dagen, og gjør veldig lite pga denne sykemeldingen. Men i morgen skal jeg ut på nye eventyr og lover å ta masse bilder. Syntes det er utrolig hyggelig å se at så mange titter innom etter så få dager:)

I dag har jeg hatt en sminkefri dag, noe det blir ofte her nede i varmen. Sminken renner jo bare rett av(:
Nå er det natta her. Håper dere får en god natt, sove godt! -zZzZ-

• 1

Du vet den følelsen, når du egentlig er trøtt men det er umulig å sove? Den har jeg nå. På lørdag så hadde vi en aldri så liten siste øl før hjemreise. Arne og jeg blir igjen her i spania. Han mangler en vaksine og jeg kan ikke forlate landet da jeg er sykemeldt. Tenkte å fortelle litt mer rundt hvorfor jeg er sykemeldt, men kjenner at jeg ikke er helt klar for det enda. Noen ting er litt verre å dele enn andre. Folk har som regel så mye meninger og tanker rundt alt, det skremmer meg litt😊 Det er jo ikke alt man vil ha kritikk eller meninger rundt. Nå blir det mye "tomprat" så jeg avslutter her og heller laster opp noen bilder fra lørdag.

• 0

Her om dagen var jeg en liten tur i El chorro igjen. Det er ca en times kjretur fra her jeg bor i Fuengirola. El chorro er en innsj og det er s fint der. Jeg hadde selvflgelig med Arne, hunden vr. Han fikk prvd paddleboard for frste gang. N er ikke hunden vr veldig glad i vann, men jeg m si at det gikk overraskende bra.

edf

Hei,

Jeg har startet og rydde i harddisker og det er ikke bare bare. Men det som er veldig hyggelig er og se p gamle feriebilder. Disse bildene tok jeg nr vi var i Italia for 2-3 r siden. Vi er i byen Taormina, Sicilia. Det er her Gudfaren filmene er spilt inn. Denne byen er s utrolig fin! Vi var der en ukes til om jeg ikke husker helt feil. Anbefaler alle virkelig og ta turen til Vakre Sicilia!

Jeg ser her at bildene blir veldig uklare her p bloggen, noen som vet om det er noe jeg kan gjre med dette problemet?

• 6

Det er selvflgelig alltid fordeler og ulemper ved bo et sted, uansett hvor man velger bo. Jeg tenkte jeg skulle dele hva jeg syntes er fordeler og ulemper med Spania, Costa del sol.

FORDELER:

1. Det er varmegrader hele ret.
    2. Man er mer ute og mter venner.
    3. Mat og drikke er mye billigere enn hjemme.
    4. De har Norske firmaer her nede som man kan jobbe for. ( Jeg jobber for Sector Alarm AS)
    5. Zara er mye mye billigere i Spania i og med at det er en kjede fra dette landet. Klr generelt er billigere.
    6. Det er mye billigere husleie. ( Vi har en leilighet p ca 70 kvadrat med to bad og to soverom og betaler 5500kr i mneden) Vi bor ogs veldig sentralt da det bare er en 8 minutters gtur til bde sentrum, stranda og et stort kjpesenter.
    7. Menneskene her nede er mye mer imtekommende og pne.
    8. Det er utrolig mye fine steder og strender rundt Malaga.
    9. Man kjeder seg aldri da det er s mye og finne p av aktiviteter og ikke minst mange fine tapasrestauranter.
    10. Alder betyr absolutt ingenting, her er alle sammen med alle uansett.

ULEMPER:

1. Man har nesten adri tid til kjede seg.
    2. Det blir fort mye alkohol i og med at kulturen her nede er litt annerledes.
    3. Man spiser ute flere ganger i uken enn man egentlig burde.
    4. Arbeidsdagen her nede er p 9 timer.
    5. Man blir kjent med mennesker og blir glad i de, noe som gjr at det er kjipt nr de flytter hjem til Norge fr man selv gjr det.
    6. Drinkene er utrolig mye sterkere her nede, s man m vre ekstremt forsiktig de frste gangene man drikker.
    7. De fleste utleieleilighetene har spansk stil.. Spanjoler elsker  fylle vegger med dritt og de elsker oransje og brune mbler.
    8. Det kan vre vanskelig f igjen depositum nr man sier opp en leilighet.
    9. Det er utrolig mye lshunder her nede som virkelig trenger et godt hjem.
    10. Vannet fra springen kan drikkes, men det smaker utrolig vondt.

Processed with VSCO with f2 preset

• 1

Tenkte at jeg skulle lage et innlegg om de forskjellige yene jeg var p i Philippinene i fjor. Vi var innom Manila, Cebu, Oslob, Siargao, Bantayan og Boracay. Mine to favoritter er definitivt Bantayan og Boracay da de hadde de sykeste strendene jeg noen gang har sett. Det er s vakkert at det nesten er litt uvirkelig.

Vi Startet med en natt i Manila fr vi skulle videre til Boracay tidlig dagen etter. Vi landet ganske sent i Manila s vi hadde booket et hotell i nrheten av flyplassen. Hotellet hadde ogs gratis pickup, slik at vi slapp taxik osv. Hotellet vi bodde p heter : Remington

BORACAY

Dette er et av de fineste stedene jeg har vrt p i hele mitt liv, hvite coral strender med helt klart turkis vann. Det er s sinnsykt fint at man klarer nesten ikke tro det. Vi landet jo p Boracay den 7 Desember og da er det ikke hysesong enda, s det var ganske stille og fredelig p ya.

Boracay er jo delt inn i 3 deler. Station 1,2 og 3. Station 1 gr de fleste btturer/yhopping fra, det er ogs den delen av ya du finner flest dykkesjapper og lignende. Station 2 der er det mest liv, det er selve sentrum av Boracay. Her finner du restauranter, utesteder og de fineste strandhotellene midt i gryta. Station 3 der har man en del vannleker p stranda som sklier, tr-bter, vannski og vannscooter. De har ogs immigration office rett over strand 3. Visst man vil forlenge oppholdet sitt utover de 30 dagene man kan oppholde seg i landet, da m man dit og "kjpe" 30 nye dager. Jeg husker ikke helt hvor mye vi betalte for dette men det var ikke store summen.

Denne Stranda Heter Diniwid, Der har de gode drinker og fantastisk mat. De spiller chill musikk hele dagen og de som jobber der er fantastiske. Nr det nrmer seg solnedgang s er det ogs en DJ som spiller og det er Happy Hour i baren. Solnedgangen er helt magisk p hele Boracay, men det er ikke feil og se den fra Diniwid i en fatboy med en drink i hnden. P hjrnet i enden av bildet, mot havet s ligger det et kult sted som heter Spiderhouse. Det er det ogs god stemning og stappa fult med folk nr det er solnedgang. Virker ikke som det er s mange turister som finner frem hit. Det er ca en 10 minutters tur i en tuktuk fra sentrum.

Dette er Puka Shell Beach. Dette er en ganske rolig strand med mindre mennesker. De har noen f solsenger p denne stranden og de som leier ut senger har som regel alltid kald drikke og mat ogs. Utrolig fint der og anbefaler virkelig turen innom. Ca 15 min i tuktuk fra sentrum.

P andre siden av Boracay s er det enda en strand, den heter Bulabog. Her er det mest Kitesurf da det er mye vind. Men de har ogs en del hoteller der som er litt rimeligere enn de som ligger p station 1,2 og 3.

Hotellet vi Bodde p heter Mecasa. Det l ca 7-8 min spasertur fra stranden p Station 2.  Mener og huske at vi var p Boracay og Mecasa en uke. Vi betalte ca 1100kr natten for et dobbeltrom ink frokost. Mecasa drives av en eldre fyr fra HongKong. Utrolig trivelig lite hotell som ligger perfekt til.

Den 12 Desember var det p tide og forlate Boracay for denne gang. N var det p tide og komme seg til Cebu som er den nest strste ya i Philippinene. Der skulle vi mte en kompis som skulle vre med oss p reisen videre. Vi var kun et dgn i Cebu city fr vi satt oss p bussen mot enda en helt fantastisk destinasjon rett utenfor Cebu.

BANTAYAN

Dette er en liten y utenfor Cebu. Vi valgte og ta oss hit med Buss og bt. Mener og huske at vi brukte ca 4 timer p hele turen. Vi bodde p et hotell som het Amihan Beach Cabanas, her bodde vi i helt nye og fine bungalows som l helt nede ved stranden. Hotellet hadde en egen liten restaurant og bar. Vi betalte ca 1300 kr natten p dette hotellet, og vi var der i 3-4 netter. Vi var utrolig heldige og ble kjent med to lokale frste dagen, de tok oss med rundt p ya slik at vi fikk se litt annet enn bare turistatraksjoner. N er ikke Bantayan den ya med mest turister, men allikevel er det alltid bedre og ha med seg lokale p tur. Vi var blant annet med de kjre scootere langt inn i jungelen hvor det ikke en gang fantes veier, men p andre siden ble vi mtt av en helt tom og fantastisk strand som het Paradise Beach. Det er ikke det du forventer etter en slik kjretur inn i palme-jungelen. Vi leide ogs en bt et par dager da vi ogs hadde hrt om en annen bitteliten y rett utenfor Bantayan med navn Virgin Island. Jeg tuller ikke nr jeg sier at vi hadde denne ya helt for oss selv. Til sammen var vi p Bantayan i fire dager og tre netter og tre av dagene oppholdt vi oss p Virgin Island.

Den 16 desember dro vi fra Bantayan og tilbake til Cebu denne gangen for to netter. Enda to kompiser skulle joine oss, s letteste mteplass er Cebu. Her bodde vi p et hotell som het Pillows Hotel Cebu dette hotellet ligger ca en mil fra flyplassen i Mactan, Cebu. Her betalte vi ca 500 kr natten. Kjresten min var i Asia i 4 mnd ret fr vi tok vr tur, da ble han kjent med noen supre Philippinere som tok oss med p en restaurant langt inne i skogen. Jeg begynte bli nervs nr jeg s hvor taxisjfren kjrte, men midt inne i skogen l det et stort fint hus. Dette var ogs stedet vi skulle mte de to andre som kom. Jeg husker dessverre ikke hva denne restauranten heter. Etter Middag tok disse jentene med oss p et lokalt utested noe jeg syntes var utrolig moro. Jeg husker det var morgen fr vi kom tilbake til hotellet.

Den 20 var det pakket og klart for sette seg p flyet til Siargao, en av verdens beste surfesteder. Der skulle vi vre i 9 dager, til og med Julaften. Vi bodde p et lite surfehotell. Det heter Villa Solaria og ligger ca 3-4 min unna Cloud9 p scooter, vi betalte ca 1000kr. Siargao er ikke en utbygd y. Visst jeg skal vre rlig s brukte vi rimelig langt tid hver eneste dag for finne noe og spise. Det var noen f resorts som hadde ok mat. Det var ogs veldig lite utesteder og folk generelt. En av de frste kveldene fikk vi vite at det er Beach party hver mandag. For og komme deg dit du kjre ned til venstre fr Isla cabana resort visst du kommer fra Cloud9. Kommer du andre veien blir det selvflgelig ned til hyre etter Isla cabana. De hadde ogs Jungleparty langt inne i skogen alle andre dager i uken. Her var det mest lokale, og de hadde ca 10 Trance sanger p en cd som ble spilt om og om igjen hele kvelden, hver eneste dag (: Bortsett fra at restaurant og utelivet var litt drlig, s var ikke resten til klage p. Naturen p denne ya er bare helt unik. Vi kjrte og kjrte i flere timer, gjennom utrolig mange sm landsbyer. Menneskene er s snille og hjelpsomme p denne ya. Dette er definitivt en y for de som er glade i og surfe, for oss som ikke er det s er 9 dager her ganske lenge. Men heldigvis gikk de 9 dagene. Vi dro fra Siargao og tilbake til Boracay <3 Der skulle nemlig nyttr feires. Det som var veldig annerledes med Boracay fra tidlig desember til midt i romjulen var at det var 3-4 ganger s mye mennesker der og prisene hadde steget til det doble. Denne gangen sov vi p et hotell p Bulabog beach, hotellet heter Panorama Sunrise Resort. Vi betalte ca 1000 kr. Nyttr feiret vi p et utested/restaurant som heter Epiq. Epiq har i flge meg den beste maten og drikken p hele Boracay. P Boracay skulle vi kun vre til 30 Desember. Men vi endte opp med og bli en mnd til slik at vi fikk enda mer tid p Boracay.

Fra 28 Desember til 13 januar hadde vi n vrt p Boracay. Da var tiden inne for sette seg p flyet Mot Cebu city igjen. Der var vi 3-4 dager fr ferden gikk mot Oslob og hvalhaiene. Oslob er et gudforlatt sted, det skal siers. Eneste som er bra her er Hvalhaiene og yen Sumilon. Vi var her i 4 dager, og kunne klart oss med dagstur. Hotellet vi bodde p heter Down South 118 Beach Resort, dette var veldig fint og lite, men vi mtte vre inne p hotellet til kl 20 for da stengte porten!!! Uansett, legger ved noen bilder fra Oslob.

Etter Noen dager i Oslb var det dessverre p tide og ende to fine mneder i Philippinene. Vi hadde igjen et par dager i Cebu, da bodde vi p hotellet Mvenpick Hotel Mactan Island Cebu. Dette hotellet ligger i Mactan. Vi valgte det i og med at vi hadde et fly som gikk veldig tidlig siste morgen.

Tror jeg avslutter der, hper dette var behjelpelig(:

• 0

Forrige uke hadde vi noen kompiser p besk. Og alle var egentlig keene p stikke innom en beachclub. Valget falt p Ocean club Marbella da den skal vre litt rimeligere enn Nikki Beach. Prisene er fortsatt hye her, det er det ingen tvil om.

Vi valgte g for en seng nrmest poolen, den kostet 395 euro og det er plass til 8 personer. I denne prisen fr du ogs med en flaske med champagne. Utover dette s kjpte gutta en flaske sprit p to liter, denne havnet p rundt 500 euro. Men er man flere personer s blir det ikke s ille. Stemningen, musikken og alt som flger med var helt fantastisk. Hadde det vrt opp til meg s hadde jeg nok vrt innom Ocean Club Marbella hver helg.

• 1

Her nede i Spania er jo alt veldig mye billigere enn hva det er hjemme i Norge. Man kan man ta seg rå til å spise ute flere ganger i uken, ta seg et glass vin, øl osv. Og ikke minst så blir jo alt veldig mye bedre når solen alltid skinner! I går var jeg en liten tur ute og spiste på en restaurant som heter sollymar, var der sammen med kjæresten min og ei venninne. De har utrolig god mat og drinkene er ikke så aller verst de heller. Sollymar er absolutt et sted jeg anbefaler, det ligger i Fuengirola ved strandpromenaden. Man finner det også ved å søke på navnet i googlemaps.